Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Ida - 16 juli 2013 23:51

Det var inte nyligen det blev bloggat... kan b;rja med att n'mna att mitt tr[dl;sa tangentbord inte har st;d f;r normala tre svenska vokalerna med prickar ;ver sig, trots att de finns bland tangenterna, liksom en del andra tecken. Misst'nker att det tror att det 'r brittiskt. Ska f;r enkelhetens skull anv'nda vanliga bokstaever efter detta med ae som det dubbelprickiga, a som enkelt och o som dess slaekting. Gammelsvenska. VALPNyast i livet aer att Tysse blivit med lillebror, en svart jaktlabbe som heter Shadow aka Kotten av en viss fascination med dessa... Han aer galet intensiv, ett stort charmtroll och fanatisk pa att baera. Lagom uppskattat av ovriga familjen. 5man gammal, kaxig till tusen och toitalt oraedd! Det gar fantastiskt bra med Tysse, men det visste jag att det skulle redan innan, det var resten av familjen som tvivlade. De lekte for ovrigt i full turbo tidigare idag, och efvtersomTysse aer ganska verbal med morr och skall blev pappa ganska nervos, men for mig aer det laett att veta skillnaden pa lek och allvar.MALLORCAVar for ovrigt pa Mallorca nyligen i rollen som ledsagare och jag aelskade maten eftersom det var laett att vara nyttig. Levde pa frukt och fisk, borjade med pommes till maten eftersom jag har en besatthet av det, men for varje portion ville jag ha mindre och till slut tror jag att jag slopade den helt.Hade en flort eller vad jag ska kalla det med en kypare daer. Han uppmaerksammade mig och jag svarade och vi hade en del bus. Tex forsokte han haella en vattenmflaska over mig en dag naer vi fikade. Funderade pa att forsoka smuggla med honom i vaeskan men det skulle bli overvikt pa den da... Skulle btw anvanda smileysar men tecknen sitter inte pa samma staellen, jag trycker pa det jag vill att det ska vara men tadah det blir nagot annat.DATORSTRULKom hem efter Mallorca och vad vaentar om inte en trasig dator. Den kaende sig vael sviken over att inte fa folja med, eftersom det fungerade prima naer jag akte och nu vill inte skaermen ga igang. Lagom kul med tanke pa hur mycket jobb jag skulle behova gora!METALTOWNVar ivaeg en svaeng pa festival ocksa, Metaltown for andra aret i rad men det var inte lika kul. Vi hade betydligt mycket roligare oi taeltet aen i sjaelva musiksammanhanget sa da kaendes det naestan lite onodigt. Beslutet blev att ga pa enskilda konserter i framtiden, inte hela festivaler. Det laemnar vi at de som kaenner att de har orken. Kan saega att jag bla red en mekanisk tjur och jag tar tillbaka allt jag sagt om att det inte borde vara sa svart for det aer det. Taenk en rutschkana som ror sig och den ska du sitta kvar pa genom att halla i en lagom perverst placerad gummigrej.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards