Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Natt

Av Ida - 22 januari 2012 00:26

När jag startade datorn hade jag en klar tanke om vad jag skulle skriva om. Nu har den försvunnit totalt.


Jag fryser, har tråkigt och ska egentligen sova, men det går mindre bra. Tankarna snurrar i huvudet och inget verkar vettigt. Kommer på mig själv med att stirra på en dejtingsidas annonsbilder som svischar förbi. Totalt ointressant.

Likaså att det går magsjuka på jobbet som gör att vi ska sprita allt och alla ännu mer än vanligt, vilket i sin tur leder till att naglarna far åt skogen - de är nu ca 1 mm långa, flisar sig bara jag tittar på dem och är allmänt ömma. Hurra. Jag tror att jag hellre skulle ta ett varv med magsjukan, men den åker jag aldrig på. Jag kan säga så tio gånger utan att ta i trä och slå vad om att jag ändå slipper den.


Hade en mysig kväll med en nyfunnen vän (och jag menar vän, inget mer) häromkvällen. Klockan jättesent på natten orkar man inte fixa en bäddsoffa, men på morgonen konstaterade vi att en 90-säng nog är lite liten att sova två i. Jag insåg också att det var första gången jag sov med någon annan än katten i sängen. Exet och jag sov i gästsoffan eftersom den är större när den fälls ut än vad min säng är. Kändes halvskumt måste jag faktiskt erkänna, men hela den historien och alla de detaljerna som har att göra med varför behåller jag för mig själv. Det är historia sen länge nu, och jag trodde att det var död sådan, men tydligen finns det lite liv i minnets spöke.


Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla mig till saker. Jag vet var jag har mitt fokus och än så länge går det bra, men jag har fått veta saker som ändrar min uppfattning om en person och nu vet jag inte hur jag ska förhålla mig. Ormar må vara hur vackra de vill, men tungan är alltid kluven. Tycker bara att det är tråkigt att jag inte ska kunna vara mig själv och dela mina tankar och åsikter utan att det resulterar i något negativt.


Hur jävla svårt ska det vara att acceptera en person 100% som den är? Jag gör det varje dag med min omgivning, varför kan den inte visa mig samma respekt tillbaka?


Att säga något som representerar mig i en situation där jag trodde att jag var accepterad, för att sen få tillbaka något som är allt annat än acceptans, snarare en kniv i ryggen än en öppen famn? Det är den värsta sortens hyckleri tycker jag. Om någon har ett problem med mig som person, eller någon av mina åsikter eller värderingar, synpunkter eller tankar föredrar jag om den helt enkelt säger det till mig direkt, istället för att låtsas förstå och acceptera för att senare gå och mer eller mindre använda det för att smutskasta mig.


Men å andra sidan, varför ska jag bry mig? Det är den personens förlust att trångsyntheten ledde till att mitt förtroende tappades. Jag ger av mig själv vad andra ger mig, något annat anser jag inte vara respekt. Nu vet jag iallafall var gränsen går och kan hålla mig till den. Jag tycker bara att det är tråkigt att veta att där jag trodde att jag fann en vän, var ingenting av värde.


Fan också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 16 juli 2013 23:51

Det var inte nyligen det blev bloggat... kan b;rja med att n'mna att mitt tr[dl;sa tangentbord inte har st;d f;r normala tre svenska vokalerna med prickar ;ver sig, trots att de finns bland tangenterna, liksom en del andra tecken. Misst'nker att det ...

Av Ida - 23 mars 2013 19:31

Uj, nu har jag inte skrivit på länge... tar saker en och en.   OPERATIONEN Tysse har opererat bort en tå på ena framtassen pga misstänkt tumör, vilket fortfarande inte bekräftats ("det tar ca 3 veckor innan provsvaren kommer... det tar ca 5 vec...

Av Ida - 28 november 2012 13:49

Lite lagom trött i hjärnan, dags för lunch snart, men tänkte skriva lite innan - lika bra, annars glöms det bort.   I veckorna som varit har jag varit på två toppenföreläsningar om inlärning, vilket har resulterat i en mängd nya tankar, inspirati...

Av Ida - 14 oktober 2012 21:33

Hela hjärnan snurrar och jag måste medge att jag är lite mer än måttligt trött efter att ha spenderat nästan en vecka med hundrelaterade påhitt, och innan dess jobbat jag vet inte hur många dagar i rad, suttit ex antal timmar i bilen till och från Gö...

Av Ida - 30 augusti 2012 21:02

Lurvboll och jag är för tillfället nere i Göteborg på kurs, vi (eller snarare jag, han är mitt pillobjekt) ska bli hundmassör. Tyckte inte att jag hade tillräckligt att göra innan... men kul är det iallafall, huvudet snurrar av info, Tysse tycker att...

Ovido - Quiz & Flashcards