Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Göteborg och buskar

Av Ida - 30 augusti 2012 21:02

Lurvboll och jag är för tillfället nere i Göteborg på kurs, vi (eller snarare jag, han är mitt pillobjekt) ska bli hundmassör. Tyckte inte att jag hade tillräckligt att göra innan... men kul är det iallafall, huvudet snurrar av info, Tysse tycker att jag är jättejobbig som ska vara så närgången helt plötsligt och vi bor i ett litet mysigt rum på skolan och går upp tidigare än vad vi gjort på ett halvår - varje dag.


Idag är det torsdag, vi åkte ner i tisdags. Skönare att vara på plats vid starten onsdag morgon pigga och vakna tyckte jag. Istället för att stressa ner tidigt på morgonen, skyndade vi ner dagen innan. Infon jag fått var att vi skulle vara på plats senast någon gång mellan 19.30-20.00 för att komma in. Smarta jag kollade hitta.se som talade om att det skulle ta ca 5 timmar att åka ner, så jag la på lite till tid för att ha myspys på vägen. Tjoflöjt, vi blev sena hemifrån och var tvungna att stanna för att köpa bananer på vägen, så det blev lite bråttom. Sen hjälpte det inte att upptäcka att majoriteten av sträckan vi körde är 120 på motorvägen. Grönsaken (bilen) gör cirkus 110, sen är det tveksamt om den rullar eller är på väg att lyfta alternativt skaka sönder.


Hursomhaver, efter att ha kört lite fel (#"¤%"¤%&"!¤!" GPS) och tagit en extra tur i själva staden ankom vi målet 19.24 Och det var stängt och tillbommat i lokalen, totalt öken på folk. Efter tio djupa andetag och lite tankar på vad en vän brukar säga om att allt löser sig och att det inte är någon idé att stressa, drog privatdetektiv Idur igång sin utredning och geniet som kom på internet i telefonen borde på medalj. In på hemsidan och skriva ner alla namnen på personal och sen hej gula sidorna. Jag tror jag ringde halva Göteborg innan jag fick tag i någon, och det finns nog en hel del förvirrade människor ute i staden som fått konstiga meddelanden på sina telefoner. Vi kom iallafall in efter cirkus en timme, installerade oss snabbt och sov gott till morgonen därpå i sällskap med en mygga.



Idag har jag konstaterat 3 saker, eller snarare 4.
1. Jag har en blyg hund som inte kan göra ifrån sig om han inte får sitta i ett buskage med kopplet snott runt ett litet träd. Skrattade rejält när han snurrade runt och slog rumpan i nyponbuskar, men snurra skulle han...

2. Del två av kvällspromenaden involverade en väldigt pigg vovve som hade ett tydligt mål och av nyfikenhet fick han leda vägen. Föga förvånande hamnade vi vid grannbyggnaden som råkar vara Pågens fabrik där de bakar bröd och bullar, som alltså luktar väldigt gott. Tysses plan var att storma fabriken men jag tyckte att vi var lite underbemannade för det.

3. Det är väldigt intressant att knyta ett akupressurbälte på en hund. Blått är fint på Tysse, men han brydde sig knappt.

4. Imorn blir en bra dag - vi åker hem och sover egen säng med katter och utan surrande avfuktare. Lokalen hade översvämning så det står en maskin och brummar samt långa plastpåserör är utlagda överallt och Tysse lyfter fortfarande inte på fötterna, utan snubblar igenom den istället. Än så länge har de hållit...


Aufwienerschnitzel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 16 juli 2013 23:51

Det var inte nyligen det blev bloggat... kan b;rja med att n'mna att mitt tr[dl;sa tangentbord inte har st;d f;r normala tre svenska vokalerna med prickar ;ver sig, trots att de finns bland tangenterna, liksom en del andra tecken. Misst'nker att det ...

Av Ida - 23 mars 2013 19:31

Uj, nu har jag inte skrivit på länge... tar saker en och en.   OPERATIONEN Tysse har opererat bort en tå på ena framtassen pga misstänkt tumör, vilket fortfarande inte bekräftats ("det tar ca 3 veckor innan provsvaren kommer... det tar ca 5 vec...

Av Ida - 28 november 2012 13:49

Lite lagom trött i hjärnan, dags för lunch snart, men tänkte skriva lite innan - lika bra, annars glöms det bort.   I veckorna som varit har jag varit på två toppenföreläsningar om inlärning, vilket har resulterat i en mängd nya tankar, inspirati...

Av Ida - 14 oktober 2012 21:33

Hela hjärnan snurrar och jag måste medge att jag är lite mer än måttligt trött efter att ha spenderat nästan en vecka med hundrelaterade påhitt, och innan dess jobbat jag vet inte hur många dagar i rad, suttit ex antal timmar i bilen till och från Gö...

Av Ida - 11 augusti 2012 02:22

Länge sen sist, mycket som hänt, både bra och dåligt. Orkar inte gå igenom allt - klockan är över 2 och jag bloggar mest för att testa surfplattan som bas. Jag är en väldigt stolt matte just nu. Tysse har skött sig superduktigt mycket, dels på mam...

Ovido - Quiz & Flashcards