Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Kaos och kyla

Av Ida - 11 januari 2012 22:11

Helgen har varit kaos. Det är aldrig lätt att bryta upp med någon, speciellt inte när den andra personen inte förstår varför. Ena stunden som vanligt med mys och humor, nästa drama och tårar. Tänker inte gå in på det mer än så, dels för mitt eget psykes skull, dels för exet. Ingen förtjänar att bli blottad på det sättet mot sin vilja. Vi är fortfarande vänner.


Att komma tillbaka till Sverige efter 4 dagar i Skottland var en chock, det bjöds på minusgrader! Där var det betydligt varmare, när jag klev ut från flygplatsen värmde solen rejält, nästan som på våren. Isgata hemma, och på tal om isgata hade det varit bättre att ha skridskor än skor på långpromenaden med Tysse idag. Bambi på hal is för båda. Jag har nog inte varit så akrobatisk sen jag slutade på gymnastiken.


Kapade en centimeter på håret idag, imorn blir det uppgradering med färg - har saknat min svarta man. Ska dessutom på kurs med lunkentuss, vi ska vara praktikekipage till elever på instruktörsutbildningen. Blir kul att vara i andra änden. Åka buss och tunnelbana hör väl inte till Tysses favoritsysselsättningar, men han går snällt med på det och har t.o.m färre problem med t-banan än jag har, han lägger sig snällt i mitten och leker rondell, jag står i ett hörn och blänger på alla andra.


Toodels



 
 
Ingen bild

Pia med puffarna

11 januari 2012 23:02

Oj Ida, jobbigt med kaos men du är ju på väg mot något nytt och bra, det får man trösta sig med när det känns tungt.... Kram

 
Ingen bild

Steffi

13 januari 2012 12:54

Jag tycker minusgraderna var trevliga, speciellt nu när man är tillbaka i England där det är svinkallt trots utan minusgrader ;) och att får träffa dig en kortis igen var ju supertrevligt och mysigt =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 16 juli 2013 23:51

Det var inte nyligen det blev bloggat... kan b;rja med att n'mna att mitt tr[dl;sa tangentbord inte har st;d f;r normala tre svenska vokalerna med prickar ;ver sig, trots att de finns bland tangenterna, liksom en del andra tecken. Misst'nker att det ...

Av Ida - 23 mars 2013 19:31

Uj, nu har jag inte skrivit på länge... tar saker en och en.   OPERATIONEN Tysse har opererat bort en tå på ena framtassen pga misstänkt tumör, vilket fortfarande inte bekräftats ("det tar ca 3 veckor innan provsvaren kommer... det tar ca 5 vec...

Av Ida - 28 november 2012 13:49

Lite lagom trött i hjärnan, dags för lunch snart, men tänkte skriva lite innan - lika bra, annars glöms det bort.   I veckorna som varit har jag varit på två toppenföreläsningar om inlärning, vilket har resulterat i en mängd nya tankar, inspirati...

Av Ida - 14 oktober 2012 21:33

Hela hjärnan snurrar och jag måste medge att jag är lite mer än måttligt trött efter att ha spenderat nästan en vecka med hundrelaterade påhitt, och innan dess jobbat jag vet inte hur många dagar i rad, suttit ex antal timmar i bilen till och från Gö...

Av Ida - 30 augusti 2012 21:02

Lurvboll och jag är för tillfället nere i Göteborg på kurs, vi (eller snarare jag, han är mitt pillobjekt) ska bli hundmassör. Tyckte inte att jag hade tillräckligt att göra innan... men kul är det iallafall, huvudet snurrar av info, Tysse tycker att...

Ovido - Quiz & Flashcards