Direktlänk till inlägg 15 december 2011

hals och voff

Av Ida - 15 december 2011 21:04

Irriterad. Upptäckte ett nytt kul sätt att sjunga på häromdagen, lite i stil med Alice Cooper. Men tro inte att jag kommer ihåg hur jag gjorde. Gruff. Med stora bokstäver och utropstecken.


Surt nog kommer det alltid halvförkylningar traskandes i samma veva som stämbanden lär sig något nytt, funderar på om det kan finnas ett samband. Det har iallafall gått framåt på sistone, lite nya tekniker har jag klurat ut. Mycket är efter senaste Five Finger Death Punch-albumet American Capitalist. Det är svårt att inte känna något i varje låt, och det smiter ner i halsen och påverkar där. Hurra för sångrösten och när den faktiskt minns vad den ska göra!


Vore kul att testa att gå till en sångpedagog eller dylikt, bara för att få ett utlåtande och lite tips, men just nu är inte ekonomin och jag sams, så det hamnar på framtida att göra-listan. Tills det sker är det bara att kämpa på på egen hand, se vad som går och vad som inte går. Husdjuren - speciellt Simson - brukar vara bra för att hålla koll på tonsäkerheten, blir det falskt kommer hon farande i hundraåttio för att undersöka vad det är som mördar mig. Har höjt tonkapaciteten iallafall, och det känns skönt.



Lunkentuss fick jobba ganska mycket under dagens långpromenad, det blev mycket sök och apport. Han var så inne i jakten på en pinne att han inte märkte - eller valde att ignorera - en förbipasserande hund några meter bort. Det roliga var att han nosade på pinnen och puttade undan den med nosen, fast besluten om att det han skulle ha tag i låg under den. Smart ufo.


Gömde godis åt honom innan jag åkte till jobbet för att han skulle ha något kul att göra. Det är ju bara det att kattskrället kommit på att hans godisbitar är lite mumsiga, så först gick jag och lade ut bitarna, efter kom Simson och åt upp de hon kom åt. Valpen fick gasa lite i hur snabbt han letade, men det såg tokigt ut måste jag erkänna. På ett kul sätt.


Måste nog lista tass-handduken som jag köpte från Hundens Hus på hundmässan som en av jordens bästa uppfinningar. Den är läskigt effektiv, räcker nästan med att Tysse ställer sig på den och ta-dah - tassarna är torra. Slipper iallafall ägna fem minuter åt att torka tassar och en kvart åt att torka tassavtryck inomhus. Tummen upp!



Intensiva gym-pass två dagar i rad (Easyline max i tisdags, easyline max och zumba igår) tog ut sin rätt imorse. Vad är det som är svartklätt, solat i Blekinge och med rufsigt hår stönande rullar ur sängen 40 minuter efter att väckarklockan ringt? Svar: En Ida som känner sig överkörd av en ångvält. Minst.


Hurra för Back on Track-knästöden som också införskaffades på hundmässan, de är super och hjälper faktiskt. Ceramiska trådar och stödskena och allt vad det var i. De är svarta och bekväma. Så långt sträcker sig mitt intresse.

 
 
Ingen bild

Cissi

15 december 2011 21:58

Så nice! Måste få höra en inspelning snart igen! Själv går jag snarare baklänges :( typiskt mig.. men men, när allt styr upp sig kanske jag kan komma igång igen! Det är såå nice när man får sjunga ut ordentligt!
Och med träningen! Du är bäst, så min inspirationskälla att sätta igång igen, tack gumman *puss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 16 juli 2013 23:51

Det var inte nyligen det blev bloggat... kan b;rja med att n'mna att mitt tr[dl;sa tangentbord inte har st;d f;r normala tre svenska vokalerna med prickar ;ver sig, trots att de finns bland tangenterna, liksom en del andra tecken. Misst'nker att det ...

Av Ida - 23 mars 2013 19:31

Uj, nu har jag inte skrivit på länge... tar saker en och en.   OPERATIONEN Tysse har opererat bort en tå på ena framtassen pga misstänkt tumör, vilket fortfarande inte bekräftats ("det tar ca 3 veckor innan provsvaren kommer... det tar ca 5 vec...

Av Ida - 28 november 2012 13:49

Lite lagom trött i hjärnan, dags för lunch snart, men tänkte skriva lite innan - lika bra, annars glöms det bort.   I veckorna som varit har jag varit på två toppenföreläsningar om inlärning, vilket har resulterat i en mängd nya tankar, inspirati...

Av Ida - 14 oktober 2012 21:33

Hela hjärnan snurrar och jag måste medge att jag är lite mer än måttligt trött efter att ha spenderat nästan en vecka med hundrelaterade påhitt, och innan dess jobbat jag vet inte hur många dagar i rad, suttit ex antal timmar i bilen till och från Gö...

Av Ida - 30 augusti 2012 21:02

Lurvboll och jag är för tillfället nere i Göteborg på kurs, vi (eller snarare jag, han är mitt pillobjekt) ska bli hundmassör. Tyckte inte att jag hade tillräckligt att göra innan... men kul är det iallafall, huvudet snurrar av info, Tysse tycker att...

Ovido - Quiz & Flashcards